Preturile masinilor ar putea creste in anii urmatori, in medie cu 3.000 euro, in urma respectarii calendarului Comisiei Europene privind reducerea semnificativa a emisiilor de dioxid de carbon, la 130 de grame pe kilometru in 2012, a declarat secretarul general al Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Ivan Hodac.
"Intentia Comisiei Europene de a impune reducerea emisiilor de dioxid de carbon va crea probleme in industria auto, deoarece aceasta are un ciclu lung de implementare a inovatiilor tehnologice, de circa sapte ani, iar timpul ramas nu permite indeplinirea cerintelor europene", a precizat Ivan Hodac.
Cresterea preturilor ar putea duce la o reducere a vanzarilor si chiar la eliminarea unor modele de pe piata. Reprezentantul ACEA a dat exemplul modelelor Volkswagen Lupo si Audi A2, cu emisii reduse, scoase din productie din cauza preturilor ridicate. ACEA propune amanarea masurii de reducere a emisiilor pentru anul 2015, iar cantitatea admisa sa fie de 135 de grame pe kilometru.
Integral in Gandul
Preturile masinilor ar putea creste in anii urmatori, in medie cu 3.000 euro, in urma respectarii calendarului Comisiei Europene privind reducerea semnificativa a emisiilor de dioxid de carbon, la 130 de grame pe kilometru in 2012, a declarat secretarul general al Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Ivan Hodac.
"Intentia Comisiei Europene de a impune reducerea emisiilor de dioxid de carbon va crea probleme in industria auto, deoarece aceasta are un ciclu lung de implementare a inovatiilor tehnologice, de circa sapte ani, iar timpul ramas nu permite indeplinirea cerintelor europene", a precizat Ivan Hodac.
Cresterea preturilor ar putea duce la o reducere a vanzarilor si chiar la eliminarea unor modele de pe piata. Reprezentantul ACEA a dat exemplul modelelor Volkswagen L