Preşedintele ING, Mişu Negriţoiu, a declarat joi, pentru The Money Channel, că rezolvarea problemelor clienţilor care nu îşi pot plăti ratele înseamnă o rescadenţare sau o amânare a unei rate sau două, şi nu iertarea datoriilor, şi că OUG 50 nu rezolvă aceste probleme, potrivit Newsin.
Potrivit lui Negriţoiu, sunt şi clienţi care se plâng fără să aibă probleme reale.
"În primul rând, trebuie să discutăm pe baza problemelor reale ale clienţilor. Sunt şi clienţi care se plâng fără să aibă probleme reale. Rezolvarea în termeni bancari înseamnă o rescadenţare sau o amânare a unei rate sau două. Datoriile nu se iartă. Cine a împrumutat bani trebuie să-i dea înapoi. Trebuie să învăţăm să ne limităm la ceea ce ne putem permite. Asta trebuie să fie o lecţie pentru viitor. Au fost clienţi cărăra le- am explicat de ce, câteodată, nu e bine să plăteşti împrumutul în avans şi de aceea comisionul de plată în avans nici nu ar trebui să-i intereseze, dar este o chestiune reală", a spus Negriţoiu.
Guvernul a aprobat pe 9 iunie Ordonanţa de Urgenţă privind contractele de credit pentru consumatori, care a fost publicată pe 11 iunie în Monitorul Oficial.
Printre prevederile OUG 50 se numără limitarea comisionului de rambursare anticipată la 1%, dacă perioada de timp rămasă până la scadenţa finală este mai mare de un an, respectiv la 0,5% în cazul în care rambursarea anticipată are loc cu mai puţin de 1 an înainte de scadenţă, precum şi posibilitatea consumatorului de a renunţa la contract în termen de 14 zile calendaristice.
Preşedintele ING, Mişu Negriţoiu, a declarat joi, pentru The Money Channel, că rezolvarea problemelor clienţilor care nu îşi pot plăti ratele înseamnă o rescadenţare sau o amânare a unei rate sau două, şi nu iertarea datoriilor, şi că OUG 50 nu rezolvă aceste probleme, potrivit Newsin.
Potrivit lui Negriţoiu, sunt şi clienţi care