Producatorul si distribuitorul de generice Labormed, achizitionat la sfarsitul anului trecut de fondul de investitii Advent International, isi propune ca in urmatorii 3-4 ani sa-si cvadrupleze cifra de afaceri, pana la 100 de milioane de euro si sa-si extinda afacerile prin achizitii, atat pe plan local, cat si regional, a anuntat noul CEO al companiei, Stephen Stead.
"Ne propun ca pe viitor sa ne dublam produsele din portofoliu, atat prin dezvoltarea unor noi produse proprii, cat si prin aliante strategice cu producatori din Europa si din Asia. In urmatorii 3-4 ani, vrem sa crestem de patru ori cifra de afaceri, pana la 100 de milioane de euro. Incepand cu anul acesta, strategia noastra se va axa pe largirea portofoliului si pe achizitii de producatori, atat in Romania, cat si pe alte piete emergente ca Ucraina, Turcia sau Rusia", a precizat Stephen Stead (foto).
Compania tinteste o cota de piata de 5%, intr-o piata fragmentata, in care cei mai mari jucatori, precum GlaxoSmithKline (GSK) sau Hoffmann La Roche detin cote de piata de 7-8%, potrivit ultimelor date furnizate de Cegedim.
Integrare pe verticala de zeci de milioane de euro
"In urmatorii 3 ani, vrem sa atingem o cota de piata de 5%, in conditiile in care avem bugetati 5 milioane de euro pentru investitii, fara a lua in calcul posibilele achizitii. Bugetul pentru achizitii variaza de la 10 milioane de euro pana la zeci de milioane de euro, in functie de ce oportunitati gasim pe piata locala si regionala, pentru ca nu avem nicio problema in a accesa fonduri. Suntem interesati, in mod special, de acei producatori care au produse carora ne lipsesc din portofoliu", a explicat Mircea Ilie, CFO-ul companiei.
LaborMed isi propune o integrare peverticala a afacerii (productie-distributie-farmacii), in conditiile in care tinteste pozitii de leader pe piata romaneasca a produselor farmaceu