Întrebarea le-a fost adresată cititorilor suplimentului de educaţie al respectatului ziar britanic „The Guardian“. Provocarea nu a rămas fără răspuns, iar sugestiile au început să curgă din toată lumea.
O vorbă veche, deloc românească, spune că e-ntotdeauna mai uşor să-i vorbeşti de rău pe ai tăi. Un fel de „capra vecinului", dar invers. Având în minte interpretarea pozitivă a acestui proverb, jurnaliştii unuia din cele mai respectate ziare din lume, britanicul „The Guardian", şi-au provocat cititorii să spună ce obiceiuri bune de educaţie ar importa în regatul insular.
Anterior, practicile de tip „Big Brother" (n.r. - „fratele cel mare", numele unui spectacol de televiziune în care participanţii sunt urmăriţi cu camere de luat vederi 24 de ore pe zi) au dat naştere unor vii polemici.
Ziarele britanice au fost, de asemenea, necruţătoare cu toate schimbările de programă ori de politică de taxare a elevilor şi studenţilor, dar mai ales cu scăderea înregistrată şi de şcoala britanică în clasamentele internaţionale privind competenţele elevilor pe diverse categorii de vârstă. Toate acestea, în ciuda faptului că Regatul Unit rămâne ţara unora dintre cele mai bune universităţi ale lumii: Cambridge, Oxford, UCL, Imperial College London.
În acest climat, al unei şcoli contestate, deşi alţii doar visează la calitatea ei, „The Guardian" a venit cu ideea de a-i întreba pe profesorii britanici care predau în afara ţării ce bune practici ar aduce acasă din alte părţi. Din Europa, dar şi de la Antipozi, au venit răspunsuri care mai de care mai neobişnuite.
Dans la Matematică
Constantele şi variabilele din algebră se pot învăţa mai uşor cu flamenco, a constatat, de pildă, Amanda Barragry, profesoară de „Arte", care predă la New York (SUA). Dascălul britanic se plânge, în mărturia pe care a făcut-o jurnaliştilor „de acasă