Vulcanul Eyjafjälla a generat o criză de proporţii uriaşe în sectorul aviaţiei. Norul de cenuşă a apărut tocmai când companiile aeriene începeau să vadă lunima de la capătul tunelului după un deceniu de uitare jalonat de atentatele de la 11 septembrie 2001 şi de precaritatea economiei mondiale, generând pierderi de milioane de euro în fiecare zi. Între timp şapte milioane de călători sunt blocaţi în aeroporturi şi hoteluri în aşteptarea zborului de întoarcere, situaţie care ameninţă să propage criza şi în alte sectoare, notează ziarul ABC, citat de Agerpres.
Companiile cu activităţi în transportul aerian aflate în subordinea Ministerului Transporturilor din România şi aerogările administrate de autorităţile locale au pierdut de vineri până marţi circa 7 milioane euro din cauza închiderii spaţiului aerian, dintre care 4 milioane euro au fost raportate de Tarom, potrivit Mediafax.
"Tarom a înregistrat pierderi de aproximativ 4 milioane de euro. La Romatsa, administraţia serviciilor de trafic aerian, pierderile sunt de 1,2 milioane de euro, iar la Compania Aeroporturi Bucureşti pierderile au fost similare undeva la 1,2 - 1,3 milioane de euro. Celelalte aeroporturi situate în ţară au avut în total de pierdut cam un milion de euro", a spus Marin Anton, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.
Pierderi au înregistrat şi alte companii de transport aerian, însă reprezentanţii acestora nu au prezentat date referitoare la operaţiunile din România.
Daniel Amzăr, directorul de PR al operatorului low-cost Wizz Air, a spus că în perioada 16-20 aprilie compania a anulat 124 de zboruri din şi spre România. În total, la bordul aeronavelor ar fi trebuit să urce aproximativ 18.000 de pasageri.
"Pierderile generate de aceste evenimente pot fi estimate la nivelul întregii reţele la aproximativ două milioane de euro pe zi. Din păcate, nu se poate ofe