Cel care i-a îndrumat pe Alexandru Tocilescu şi pe Irina Petrescu continuă să ridice calitatea artei dramatice româneşti la Academia germană Athanor.Regizorul şi profesorul David Esrig (74 de ani) a invitat mai mulţi tineri actori români la atelierul de artă dramatică „În căutarea teatrului existenţial“. „Cu mine nu este niciodată comod“, a mărturisit regizorul, într-o conferinţă de presă susţinută, ieri, la Institutul Cultural Român din Bucureşti. David Esrig consideră că primul pas spre „fanatismul artistic“ este depăşirea comodităţii.
În perioada 9 august - 9 septembrie, la Burghausen, în Germania, acesta a promis că va lucra câte opt ore în fiecare zi, cu cei 15 actori selectaţi din peste 50 înscrişi. Artiştii sunt angajaţi ai unor teatre din Bucureşti şi din ţară.
Printre ei se numără Ioana Calotă şi Cristina Păun (Teatrul „C.I. Nottara“, Bucureşti), Cristian Grosu (Teatrul Naţional „Lucian Blaga“ Cluj-Napoca), Emilia Bebu (Teatrul „Bulandra“, Bucureşti), Manuela Golescu sau Raluca Iani (Teatrul Naţional „Radu Stanca“, Sibiu).
Românii, mai buni ca germanii
Regizorul a declarat pentru „Adevărul“ că îşi doreşte să regizeze un nou spectacol, dar nu a găsit încă distribuţia potrivită. El a remarcat că tinerii actori români au un potenţial mai mare, în comparaţie cu cei germani, datorită „vechii culturi ţărăneşti, tradiţionale“, mai prezentă ca în Germania, dar şi datorită unei mult mai pregnante tendinţe către joc.
„Nu ştiu dacă se întâmplă lucruri palpitante pe scena din România, pe care o cunosc prea puţin. Dar există un mare potenţial. Actorii cu care voi lucra la Burghausen sunt talentaţi şi, dacă au noroc să le vină roluri bune, văd un viitor frumos pentru ei“, ne-a declarat regizorul. Metoda sa de predare pune accent pe decodificarea textului dramatic şi urmăreşte descoperirea acţiunilor f