Investiţiile publicitare în piaţa radio vor atinge în acest an pragul "psihologic" de 30 milioane de euro. Volumul brut de publicitate pe piaţa radiourilor (calculat la tarife-listă) a Investiţiile publicitare în piaţa radio vor atinge în acest an pragul "psihologic" de 30 milioane de euro.
Volumul brut de publicitate pe piaţa radiourilor (calculat la tarife-listă) a crescut, în primele opt luni ale acestui an, cu 31% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2006. Creşterea veniturilor din publicitate se datorează majorării tarifelor-listă de pe piaţă.
Potrivit datelor Alfa Cont, cea mai spectaculoasă creştere a volumului brut de publicitate a fost înregistrată de Magic FM: 155%. Au mai înregistrat salturi Radio România Actualităţi, Radio 21, Guerrilla, Kiss FM, Europa FM şi Info Pro. Singurele posturi de radio care au suferit scăderi ale volumului brut, în perioada monitorizată, sunt Pro FM (-6%) şi Radio Total (-18%).
Liana Răduţ, Marketing Director al regiei de vânzări CLIR Media, spune că principalul motiv al creşterii veniturilor din publicitate se datorează majorării rate-cardurilor pentru toate posturile radio, cu o medie de circa 55%. La rândul său, Claudiu Dumitrescu, director executiv al Regiei Radio Music (RRM), care vinde publicitate pentru Radio 21 şi Europa FM, consideră că volumul de publicitate a crescut atât datorită majorării rate-cardurilor, cât şi creşterii bugetelor alocate de clienţi.
Estimările făcute de reprezentanţii radiourilor şi ai regiilor de vânzări în legătură cu investiţiile publicitare nete din 2007, în piaţa radio, gravitează în jurul sumei de 30 milioane de euro. "Bazându-ne pe trendul pieţei din anii anteriori şi pe evoluţia indicatorilor medii din anul în curs (preţ şi minute de publicitate difuzate), estimăm o creştere medie a pieţei de radio de circa 20-25%, adică 27-29 milioane de euro, net", precizează Li