Profesorii britanici au realizat o listă a celor mai importante concluzii după publicarea rezultatelor la testele PISA, prin care au trecut în 2012 sute de mii de elevi de 15-16 ani din 65 de state ale lumii, relatează The Guardian.
1. O educaţie de calitate înseamnă mai mult decât bani
Ceea ce contează este modul în care sunt alocate resursele şi asta o arată chiar faptul că elevii britanici nu au fost în top 20, în condiţiile în care Regatul Unit are printre cele mai mari investiţii în educaţie dintre statele membre ale Organizaţiei pentru cooperare şi dezvoltare economică (OCDE), susţin specialiştii britanici într-o analiză publicată pe The Guardian, pe baza rezultatelor la testele PISA 2012.
2. Dintre statele bogate, cele care îşi plătesc mai bine profesorii tind să aibă performanţe mai bune
Ţările cu cele mai bune rezultate la PISA sunt şi cele care plătesc salarii mai mari dascălilor, raportat la PIB-ul pe cap de locuitor. Deşi acest aspect nu este suficient, rapoartele PISA arată că ”salariile mai mari pot ajuta sistemele de învăţământ în atragerea celor mai buni profesori”.
3. O şcoală sigură şi cu reputaţie bună este mai importantă pentru părinţi decât rezultatele elevilor la examene
În majoritatea ţărilor OCDE, părinţii au spus că li se pare mai importantă reputaţia şi siguranţa dintr-o şcoală decât rezultatele academice foarte bune pe care le pot obţine elevii la şcoală.
4. O mai mare putere de decizie a profesorilor poate genera performanţă
Sistemele care permit şcolilor să decidă, împreună cu profesorii, politicile de evaluarea a elevilor, cursurile ce pot fi urmate şi conţinutul acestora, dar şi manualele folosite la aceste cursuri reuşesc să atragă un număr mai mare de elevi la şcoală şi o participare mai largă.
O astfel de autonomie pare să funcţioneze însă acolo unde există un sistem de responsab