Inceput in urma cu sase ani in vederea stimularii vanzarilor de masini noi, programul Rabla a luat de-a lungul timpului diferite forme, orientandu-se si spre alte ramuri ale comertului. Astfel Rabla s-a mutat in domeniul electrocasnicelor sau a incaltamintei. Cea mai recenta initiativa vine din partea Procter&Gamble, care a lansat programul “Lama”. Reprezentantii companiei au explicat pentru Wall-Street.ro ce presupune aceasta campanie si care sunt obiectivele.
Lansat in anul 2005, programul Rabla pentru stimularea vanzarilor de masini noi a inregistrat cea mai mare rata de succes doi ani mai tarziu. Programe de prime de casare au fost implementate de mai multe state europene, printre care Germania, Italia, Spania, Franta, Marea Britanie, precum si de SUA, si au inregistrat un succes mult mai mare decat programul similar din Romania.
Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, declara, ca in anul 2010 s-au cumparat prin programul Rabla peste 60% dintre masinile noi achizitionate in Romania, fiind un "an de exceptie", cu 190.000 de masini casate si 63.000 de masini noi care au fost cumparate.
In 2008, programul Rabla s-a mutat in domeniul electrocasnicelor. Frigiderele, aspiratoarele sau televizoarele vechi erau considerate avans la cumpararea unor produse similare noi, reducerea aplicata de comercianti incadrandu-se intre 10 si 25%.
O miscare similara, in vederea sustinerii vanzarilor, a venit si din partea Intersport, retailer care a initiat in 2009 o campanie prin care orice client care preda o pereche veche de incaltaminte primea in schimb o reducere de 20% la o pereche de adidasi noi achizitionati.
Intersport a inregistrat anul trecut in Romania si Bulgaria pierderi inainte de taxe de 2,4 milioane de euro. Divizia de magazine cu profil sportiv a retailerului elen Fourlis detine pe plan local o retea de 16 magazine.
Programul “La