Până nu de mult, această cerinţă era caracteristică numai pentru anumite poziţii de middle management. Printre cele mai solicitate cunoştinţe sunt cele de limbă engleză, spaniolă sau Până nu de mult, această cerinţă era caracteristică numai pentru anumite poziţii de middle management.
Printre cele mai solicitate cunoştinţe sunt cele de limbă engleză, spaniolă sau italiană, însă în ultima vreme se remarcă o creştere constantă pentru cunoscătorii de limbi exotice.
"Dacă ar fi să facem o clasificare în funcţie de cererile de pe piaţă a limbilor cele mai solicitate, limba engleză alături de spaniolă şi italiană ar ocupa prima poziţie, fiind urmate îndeaproape de limbi care până nu de mult au avut puţini adepţi.
Este vorba de germană, norvegiană, portugheză, japoneză sau rusă, tot mai solicitate de angajatori în ultimul timp", a declarat, pentru "Adevărul", Claudiu Alexandru Cornoiu, consultant în cadrul companiei de recrutare Professional. Pentru a face rost de forţă de muncă vorbitoare de limbi mai puţin uzitate până acum în mediul de business românesc, companiile apelează la recomandările celor care lucrează în interior.
"Evident, cu cât o limbă e mai <> , cu atât este mai dificil să găseşti candidaţi care să le vorbească. De obicei îi găsim cu ajutorul angajaţilor noştri care au învaţat aceste limbi în şcoală sau în călătoriile lor şi care ne pot recomanda colegi sau prieteni de-ai lor", spune Crina Ilie, senior HR manager, în cadrul Genpact România, companie specializată în furnizarea de servicii de business către multinaţionale din întreaga lume.
Potrivit acesteia, în Genpact, a-ţi recomanda prietenii este o practică încurajată, iar orice recomandare finalizată cu o angajare este răsplătită cu un bonus consistent după trei luni.
Peste 90% din angajaţii Genpact sunt vorbitori a cel puţin d