La Colegiul „A.D. Xenopol“, copiii conduc o pizzerie cu angajaţi plătiţi foarte bine . Serviciile sunt virtuale, iar organigrama nu e afectată de criză. Sursa: Vlad Stănescu
Pizzeria „Ryotto“ funcţionează după sloganul „Pufos, crocant… cum nici n-ai visat“, iar Monica Turcu, directoarea firmei, se asigură că toţi clienţii sunt mulţumiţi. O pizza costă între 18 şi 25 de lei, iar serviciile sunt ireproşabile. Claudiu Ştefan este „pizzaiolo“, adică bucătar, şi chiar dacă pretinde, în glumă, că a venit „tocmai din Italia“, rupe destul de bine limba română. Asta pentru că bucătarul, la fel ca toţi ceilalţi „angajaţi“, este elevul clasei a XI-a D de la Colegiul Economic „A.D. Xenopol“, din Bucureşti. Iar pizzeria lor este o firmă de exerciţiu, cu activitate virtuală.
Copiii fac practică la o întreprindere care se găseşte doar în programa şcolară şi care simulează activitatea unei firme adevărate. Pizzeria îşi desfăşoară activitatea „legal“, cu contracte - materiale didactice, iar firma a fost „inventată“ doar pentru orele de laborator la „Marketingul afacerilor“.
Facturi de uz didactic
Adunaţi în jurul mesei ovale din laboratorul-firmă, temperaţi de profesoara de specialitate Gabriela Simionescu, elevii povestesc despre afacerea lor, pe care o vor face cunoscută în tot Bucureştiul. „Păi, în fiecare zi dăm drumul la cuptor (rumoare generală). Facem reclamă firmei, producem, facem livrări la domiciliu, trebuie să ne luăm şi un scuter acuma... bine, virtual“, spune Monica, directoarea de la „Ryotto“, elevă în clasa a XI-a.
„Avem şi facturi, acte, ştampilă“, completează aceasta. „Sunt de uz didactic, să nu credeţi că avem falsuri…“, se alarmează profesoara Simionescu. Mândri de firma lor, pe care sunt convinşi că o vor pune pe picioare şi în realitate - după absolvirea liceului -, micii afacerişti scot pe masă ma