Dezbaterea publică avănd ca subiect dotarea Armatei cu avioane se relansează. Opinii numeroase din mediul politic şi economic cer tranşant o analiză a achiziţiilor "exotice" propuse de Ministerul Apărării.
Dezbaterea publică avănd ca subiect dotarea Armatei cu avioane se relansează. Opinii numeroase din mediul politic şi economic cer tranşant o analiză a achiziţiilor "exotice" propuse de Ministerul Apărării.
Discuţia din CSAT privind modernizarea companiei Romavia şi un anunţ confuz al ministrului Apărării, dl. Teodor Meleşcanu, despre livrarea pănă la sfărşitul anului a două avioane de transport au stărnit un val de opinii critice, care pun la indoială corectitudinea cheltuirii banilor publici la acest capitol.
Deoarece suma vehiculată pentru dotarea cu avioane a fost apreciată public la 300 de milioane euro, unii analişti au considerat că s-a "lansat" special această cifră, pentru ca "avioanele prezidenţiale" să acopere scandalul avioanelor mediu/ curier pentru transportul trupelor.
SOLICITARE. Subiectul "Romavia", considerat mai "apetisant", a pus in umbră controversata licitaţie pentru avioanele de transport trupe care se dispută incă in justiţie.
Jurnalul Naţional a solicitat la inceputul lunii iulie Ministerului Apărării informaţii despre cele două controale interne care vizau modul in care comisia de licitaţie a desemnat căştigător firma Alenia, a cărei ofertă - cu avionul Spartan - este mai scumpă decăt cea a firmei EADS-CASA. Ieri, Ministerul Apărării ne-a precizat că in acest control s-a intocmit un "act de constatare preliminar". Ştim insă că mulţi ofiţeri de rang inalt de pe "traseul" licitaţiei au plecat din posturile lor.
Un alt punct sensibil in acest joc de interese făcut pe bani publici este decizia Curţii de Apel Bucureşti, care nu şi-a redactat incă sentinţa in cazul licitaţiei litigioase. De la pro