In ultima vreme, tot mai multi oameni abia mai pot tine pasul chiar si cu acest ritm moderat al schimbarii vestimentare. Caci nu doar ultimul racnet in materie de pantaloni de dama a coborit tot mai mult sub talie, ci si puterea de cumparare. Albert Einstein nu punea mult pret pe aspectul sau exterior. Imaginea lui corespunde mai degraba cliseului de profesor imprastiat, care mai incurca pantoful sting cu cel drept si care uita sa se ridice dupa o cazatura, pentru ca tocmai ii trasneste prin minte o noua lege a gravitatiei. Nu de putine ori, il putem vedea pe genialul om de stiinta in fotografii sau pe micile ecrane in ipostaze in care era imbracat neglijent, chiar ponosit. "Nu vrei sa-ti cumperi macar un palton nou?", il intreba odata un prieten in Berlin. "Nu, la ce folos?! Aici oricum ma cunoaste toata lumea, fiecare stie cine sint", raspunse Einstein. Cind cei doi s-au reintilnit in New York, prietenul a repetat intrebarea. "Ei, na!", replica savantul. "Doar nu ma cunoaste nimeni aici". Nu e de mirare ca astfel de conceptii cu totul aparte in materie de vestimentatie nu reusesc sa gaseasca discipoli in rindul maniacilor modei. In cazul lor, persista convingerea bazata, in esenta, pe constatarea filozofului antic Heraclit: "Nu te poti scalda de doua ori in apele aceluiasi riu"; maxima pe care un fetisist al modei, de exemplu, o adapteaza si o interpreteaza dupa propriile idei aproximativ asa: nu poti imbraca de doua ori aceiasi pantaloni. In aceasta maniera risipitoare, chiar si cel mai instarit poate intimpina dificultati, cel tirziu atunci cind, aproape sufocat, nu mai are loc in casa pentru toalele noi. In aceasta situatie delicata, trebuie, eventual, sa se mute. Majoritatea consumatorilor este insa rationala si este de acord ca, pentru a fi in pas cu moda, este suficient sa-si schimbe garderoba de doua ori pe an, si anume primavara si toamna. Dupa cum remarca