Firma care lucrează la Fundaţie va primi pentru întârziere o „sancţiune“ zilnică de 6.000 de lei. Banii nu intră la bugetul local, ci se întorc la bugetul UE. Edilii au dat ieri amănunte şi despre viitoarele finisaje ale tunelului şi zonei aferente, corelate cu aspectul clădirii BCU.
Nervii şoferilor valorează 6.000 de lei pe zi. Constructorul pasajului subteran de la Fundaţie va fi amendat zilnic pentru întârzierea lucrărilor. Contractul de lucrări încheiat de municipalitate cu SCCF Grup Colas a expirat ieri. În urma unei întâlniri desfăşurate la Primărie, s-a decis finalizarea lucrărilor de către acelaşi constructor, acesta însă urmând să fie penalizat pentru fiecare zi de întârziere. „Conform legii, penalizările sunt în cuantum de 0,1% zilnic din valoarea lucrărilor rămase. Cu cât se lungeşte mai mult, cu atât se plăteşte mai mult. Noi am tot păsuit constructorul. Când au dat de caverne, am înţeles şi am prelungit contractul. Când au fost alte dificultăţi, am înţeles. A fost însă o proastă organizare a lor, la nivel de management“, a declarat viceprimarul Mihai Chirica.
Conform precizărilor acestuia, lucrările sunt finalizate în proporţie de 86%. Diferenţa de 14% reprezintă, valoric, aproximativ 6 milioane de lei. Practic, amenda plătită de SCCF Grup Colas pentru fiecare zi de întârziere a lucrărilor se va cifra la 6.000 lei, urmând să scadă constant, pe măsură ce lucrările avansează. Dacă lucrările se vor termina până la sfârşitul lunii aprilie, aşa cum s-a angajat SCCF, penalităţile totale se vor ridica la mai puţin de 130.000 de lei. Doar după acest termen, municipalitatea va lua în calcul rezilierea contractului şi organizarea unei selecţii de oferte pentru desemnarea altui constructor. „Banii nu ne intră nouă în buget. Ei se constituie ca venit la finanţator, adică la Comisia Europeană. Constructorul plăteşte, Uniunea Europeană încas