Partea frontală complet redesenată arată excelent, în plus avem noi materiale şi culori atât la interior cât şi la exterior. În opţiune există un nou şasiu sport pentru a accentua latura dinamică a coupe-ului.
C30 2.0 Momentum, 145 de cai tăcuţi
Am testat un C30 în echipare Momentum dotat cu motorul de 2 litri benzină şi şasiu normal, mai adecvat pentru starea abisală a drumurilor româneşti. Cei 145 de cai par mulţi, iar acceleraţia de la 0-100km/h se face in 9.4 secunde, dar senzaţiile nu sunt defel sportive ci moderate, liniştite. Este o maşină cu care poţi rămâne rapid fără carnet, pentru că nu îţi dai seama de viteză.
Aş fi dorit un plus de putere în depăşiri, pentru a mă simţi realmente într-un coupe rasat. Nu-i nimic, pentru asta ai de ales între motorul de 2.4 litri 170CP sau demenţialul T5 de 230Cp, care prinde suta in 6.7 secunde. Mă rog, şi la alt preţ... la acesta şi motorul de 2 litri îşi face treaba eficient şi sigur, însă nespectaculos.
În traficul din oraş C30 se descurcă foarte bine datorită vizibilităţii de excepţie şi a unei cutii de viteze foarte plăcută în utilizare. În parcare este însă mai greu de manevrat, direcţia mai bărbătească cerând puţin efort. Pe autostradă C30 este foarte confortabil, ajutat de trenul de rulare preluat de la S40, care îl face să profite la maximum de suspensiile multilink pe ambele punţi.
În virajele abordate sportiv maşina se comportă cam moale pentru un coupé. Confortul e la ordinea zilei, iar pornirile sportive le veţi regăsi cel mai probabil cu şasiul sport, nu cu această versiune. Siguranţa e maximală chiar şi la acest nivel de echipare ai DTSC (sistem dinamic de control al tracţiunii şi stabilităţii), airbaguri laterale şi frontale precum şi centuri pirotehnice.
Interior best in class
C30 este destinat aşadar celor care doresc un autovehicul premium orientat către confort ex