•Un tuns si un coafat la o unitate modesta costa cat un kilogram de carne
Clientela saloanelor de infrumusetare a scazut simtitor in ultimii ani. Daca inainte de evenimentele din 1989 personalul specializat din aceste saloane nu reusea sa mai faca fata tuturor solicitarilor, in ultimii ani, numarul persoanelor care doresc sa se coafeze sau sa-si faca tratamente cosmetice este din ce in ce mai mic. Aceasta scadere a solicitarilor serviciilor oferite in saloanele de infrumusetare are la baza doua motive. In primul rand, solicitarile s-au diminuat din cauza accesului liber la produsele profesionale. In aceste conditii, majoritatea femeilor prefera sa se vopseaza sau sa se epileze acasa decat sa apeleze la un specialist, economisind astfel banii pentru manopera. Cel de al doilea motiv il constituie preturile practicate in saloanele de infrumusetare. Intr-o unitate modesta, de cartier, un tuns si un coafat costa cat un kilogram de carne, in timp ce intr-una de lux preturile se dubleaza.
In ultimii zece ani, piata serviciilor de cosmetica-coafura era dominata de cele aproximativ 30.000 de unitati Igiena din toata tara, aflate in evidenta sistemului cooperatiei mestesugaresti. La acestea se adaugau si cateva mici frizerii particulare, detinute, de regula, de persoane in varsta. Aparitia sectorului privat, care in 1997 insemna 27.220 de unitati in tara, respectiv 31% din totalul celor existente, a marcat noi tendinte atat in randul clientilor cat si a personalului din sistem. Majoritatea unitatilor particulare au aparut in anii 1992-1993, moment in care situatia economica era ceva mai buna decat acum, motiv pentru care intreprizatorii particulari priveau viitorul afacerii lor prin lentile roz. Desi, pe parcursul anilor, economia a devenit din ce in ce mai slaba, in prezent au luat fiinta asa-zisele saloane de infrumusetare, la distanta de cel mult c