Proiectul inceput de citiva ani buni, la Teatrul „G.A. Petculescu“ din Resita de catre actrita Malina Petre, directoarea institutiei, a trecut in aceasta toamna, ca sa zic asa, examenul de maturitate. Dupa ce a reformulat trupa si a antrenat-o intr-un repertoriu de buna calitate, la care au pus umarul regizori precum Bogdan Cioaba, Mihai Lungeanu, Ion Mircioaga, Dan Vasile, Malina Petre a „inventat“ si un festival al teatrului resitean, motor care si-a dovedit virtutile prin mai toate locurile in care a fost utilizat.
utilizat (nu voi inceta sa afirm ca, in conjunctura actuala cu atit mai mult, festivalul teatral este un instrument esential in mina managerilor si in dublul folos al publicului si al ridicarii pariului axiologic). Pentru a-l personaliza (daca institutiei festivaliere romanesti i se poate reprosa un viciu de fond, acesta este lipsa de imaginatie exact in sensul pomenit), la Resita a fost propus un laborator al modalitatilor de inscenare: Colocviul National de Regie. Asadar, de trei ani incoace, seara – spectacole, dimineata – analiza acestora, de preferinta in prezenta regizorilor, act justificativ mai putin frecventat, suficient de contraindicat, dar generator de bucurii intelectuale inedite in lipsa lor de ortodoxie.
Cu siguranta, anul acesta, la a treia editie a Colocviului-festival resitean, Teatrul „G.A. Petculescu“, sprijinit nu doar de Ministerul Culturii si Cultelor, dar si de Consiliul Judetean Caras-Severin (stiuta fiind greutatea pe care o semnifica interesul direct al administratiei in grija careia se afla o institutie teatrala), si-a incununat proiectul de revenire in aria de interes a teatrului romanesc, atit prin programul propus, cit si prin prima sa invitare la Festivalul National de Teatru, cel putin din 1990 incoace.
Cele cinci zile de festival au insemnat tot atitea nume de regizori de cea mai b