Olandezul Pascal Henssen, 39 de ani, este noul sef al operatiunilor locale ale furnizorului de servicii de business si solutii tehnologice Genpact, cel mai mare angajator din industria locala de Business Process Outsourcing (BPO).
Procesele de BPO se refera la externalizarea acelor procese care nu au functie de baza in companii. Spre exemplu, un producator din industria bunurilor de larg consum va externaliza activitatile financiare, cele de resurse umane sau de logistica, pentru a se concentra pe productie.
Henssen a fost numit in urma cu aproape o luna Chief Operating Officer (COO) al Genpact pentru Europa, pozitie din care coordoneaza centrele de servicii din Romania, Polonia si Maroc. Henssen il inlocuieste in Romania pe irlandezul Philip Patrick Whelan, care a parasit tara din motive personale, la doar opt luni dupa venirea la Bucuresti.
Anterior venirii in Romania, noul sef al Genpact a fost timp de doi ani COO al operatiunilor General Electric Coporate Financial Services, fiind localizat la Londra, si are o experienta de peste 14 ani in diferite pozitii executive din cadrul gigantului american din care s-a desprins Genpact in urma cu cativa ani.
General Electric este cel mai important client al Genpact, iar Henssen a lucrat intensiv ca si client in ultimii ani cu centrele de servicii din Romania.
"Am ocazia sa aplic din experientele mele ca si client in timp ce invat mai multe despre perspectiva furnizorului de servicii", spune Pascal Henssen, care ii va raporta lui Patrick Cogny, CEO al Genpact Europa.
Olandezul a absolvit dreptul si administrarea afacerilor si vorbeste patru limbi (engleza, germana, daneza si franceza).
Genpact este primul jucator din BPO care a intrat pe piata locala in anul 2005 si are in prezent doua centre de servicii in Romania - Bucuresti si Cluj-Napoca - in care lucreaza aproximativ 1.400 de ang