Fie că vor călători cu autocarul, trenul, avionul sau vaporul, cetățenii europeni trebuie să își cunoască drepturile ca pasageri, pentru a putea face uz de ele
Corespondență din Bruxelles
Studiile Comisiei Europene arată că peste două treimi dintre cetățenii UE nu sunt informaţi privind drepturile pe care le au ca pasageri. O bună parte dintre ei au fost practic înșelați de diverse companii de transport. Fenomenul tinde să ia amploare. Pentru a-l stopa, Comisia Europeană a declanșat o campanie de informare prin afişarea în locurile vizibile din aeroporturi, porturi, gări şi autogări din întreaga Europă, precum şi prin difuzarea de broşuri şi informaţii online care vor fi disponibile în toate limbile oficiale ale Uniunii Europene.
«Fie că vor călători cu autocarul, trenul, avionul sau vaporul, cetățenii europeni trebuie să își cunoască drepturile ca pasageri, pentru a putea face uz de ele», a declarat comisarul european pentru transporturi, Siim Kallas. El lansează o campanie de informare privind drepturile pasagerilor care va dura doi ani şi care se va derula în aeroporturi, porturi, gări şi autogări din întreaga Europă. Campania va fi lansată în Gara de Sud din Bruxelles. Ea va continua apoi la Atena şi Sofia, iar la Varşovia va avea loc o zi de informare privind drepturile pasagerilor curselor aeriene.
«Pentru milioane de europeni, vacanţele sunt o perioadă în care se bucură de o binemeritată odihnă, iar marea majoritate a acestora se va deplasa fără nicio problemă. Uneori, însă, pot apărea probleme. Pentru prima dată în această vară, turiştii pot călători în Europa - de la Londra la Lisabona sau Ljubljana - ştiind că drepturile lor ca pasageri sunt apărate în temeiul legislaţiei UE, oriunde şi oricum călătoresc. Această campanie le va pune la dispoziţie mai multe informaţii», a mai spus comisarul Kallas.
Campania urmărește să îi informeze