Soluţia pentru reducerea ambuteiajelor din Capitală este un cocktail scump şi nu tocmai plăcut la gust pentru şoferi. Va trebui să se combine extinderea reţelei stradale şi construcţia de pasaje supraterane ori subterane cu utilizarea mijloacelor alternative de deplasare, de la transportul în comun la biciclete şi autovehicule pe două roţi. „Aseară am făcut două ore şi cinci minute din Pipera până în Militari!“ „Asta nu-i nimic! Eu, când a plouat ul
Soluţia pentru reducerea ambuteiajelor din Capitală este un cocktail scump şi nu tocmai plăcut la gust pentru şoferi. Va trebui să se combine extinderea reţelei stradale şi construcţia de pasaje supraterane ori subterane cu utilizarea mijloacelor alternative de deplasare, de la transportul în comun la biciclete şi autovehicule pe două roţi.
„Aseară am făcut două ore şi cinci minute din Pipera până în Militari!“ „Asta nu-i nimic! Eu, când a plouat ultima oară, am ajuns din Colentina în Berceni în două ore şi jumătate“ „Cred că v-am bătut. Ca să ajung de la Piaţa Victoriei la Universitate, adică un drum de doi kilometri, mi-a luat o oră şi un sfert miercuri seara!“ Nu este şofer bucureştean care să nu fi luat parte la o astfel de discuţie şi care să nu se fi „lăudat“ prietenilor sau colegilor cu timpul petrecut în trafic.
Dincolo de orele pierdute în fiecare zi, conducătorii auto din Capitală sau firmele de transporturi, fie că este vorba de taximetrie, curierat fie de aprovizionare, simt ambuteiajele şi în buzunar. Asociaţia Română a Antreprenorilor de Construcţii (ARACO) a realizat recent un studiu conform căruia, în Bucureşti, valoarea pierderilor provocate de viteza extrem de redusă cu care se circulă este de 500.000 de euro în fiecare zi, adică de circa 180 de milioane de euro anual. „În 2007, valoarea acestor pierderi a crescut cu aproxima