Pentru mai mult de 10 ani, Google a cheltuit bani cu o viteza ce a facut-o sa devina minunea din Silicon Valley. A angajat de mii de persoane si a oferit diferite facilitati cum ar fi mese gratuite, consultatii medicale gratuite si excursii la schi gratuite. A permis inginerilor sai sa cheltuiasca 20% din timpul lor pentru a dezvolta proiecte pentru animale.
Scopul companiei era sa dezvolte noi produse care sa reduca aproape in totalitate sprijinul venit din vanzarea de reclame conectate la cautarile pe Internet.
Dar in ultimii ani, cresterea veniturilor s-a diminuat dramatic, iar produse ca Google Checkout, serviciul de plata web, si Google TV Ads, care vinde timp de publicitate TV, nu au generat venituri semnificative, anunturile online fiind in continuare sursa principala de venituri, reprezentand 97% din total, scrie The Wall Street Journal.
Cu economia americana in recesiune, Google isi scade cheltuielile si reduce din numarul noilor proiecte. “Trebuie sa ne comportam ca si cum nu am sti” ce va urma sa se intample, a declarat CEO Google, Eric Schmidt. Compania va scurta “situatiile neclare”, a declarat acesta, de exemplu proiecte care nu prea au prins si proiecte care nu sunt cu adevarat interesante”. El a mai declarat ca firma sa nu va mai oferi locuri de munca pentru anumite proiecte experimentale.
Luna trecuta, a desfintat SearchMash, un site care este folosit ca experiment pentru noile cai de organizare a rezultatelor de cautare.
In aceasta luna, planuieste sa faca acelasi lucru si cu Lively, o lume virtuala lansata in aceasta vara unde utilizatorii online isi pot crea caractere. Google a explicat ca vrea sa “prioritizeze resursele si sa se axeze mai mult pe segmentul de cautari, publicitate si aplicatii”.
Anii de crestere rapida ai Google au fost alimentati in intregime de o singura afacere: vanzarea de anunturi de caut