Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat, ieri, că este nemulţumit de stadiul lucrărilor de lărgire a DN 1 Bucureşti-Ploieşti, executate de compania portugheză Lena, şi va cere constructorului să reducă termenul de finalizare a proiectului, aflat deja în întârziere cu mai multe luni. “Contractul a fost semnat în luna august 2005. Lucrările au început în luna octombrie 2005, cu o întârziere de două luni, iar termenul de finalizare a proiectului era prevăzut pentru luna ianuarie 2007. În mod ciudat, la finele anului trecut a apărut un act adiţional la contract, care prelungea data de încheiere a lucrărilor pentru luna noiembrie 2007. Nu este doinţa mea personală ca lucrările să se încheie mai rapid, este o bătaie de joc pentru toţi cei care intră zilnic în Bucureşti, cu 60.000 de maşini”, a afirmat Orban.
El a discutat cu reprezentanţii companiei Lena, care i-au transmis ministrului că lucrările au fost întârziate de durata ridicată a procedurilor de expropriere a terenurilor, în condiţiile în care o parte a suprafeţelor sunt în proprietatea Serviciului de Informaţii Externe, dar şi din cauza eliberării cu întârziere a unei autorizaţii pentru tăierea unor arbori care împiedicau lucrările. Orban a replicat spunând că l-a sunat pe ministrul Agriculturii, Decebal Traian Remeş, pentru a obţine autorizaţia, situaţie pe care a caracterizat-o drept “inadmisibilă”. “Vă garantez că lucrările vor fi încheiate într-un timp mai scurt, în caz contrar o să consider, personal, o bilă neagră pentru compania Lena. Există pârghii contractuale pentru a scurta termenele de execuţie”, a spus ministrul Transporturilor. El a afirmat că lucrarea poate fi încheiată mai repede în cazul în care vor fi mobilizaţi mai mulţi muncitori. În opinia lui Orban, proiectul necesită un efectiv de circa 300 angajaţi, aproape dublu decât cei 175 care lucrează în prezent. (Mediafax) @N_P