Edilii promit proiecte revoluţionare de infrastructură, dar speră, în acelaşi timp, ca în următoarele două decenii băcăuanii să renunţe la maşină în favoarea bicicletei.
MAI CITEȘTE
Străzi suspendate și parcări subterane
Arhitecții văd viitorul în gri
Spune-le edililor cum ți-ar plăcea să arate orașul tău
Bacăul, metropolă până în 2030
Atât taximetriştii băcăuani, cât şi instructorii şcolilor de şoferi sunt sceptici în privinţa îmbunătăţirii condiţiilor de trafic de pe străzile oraşului, chiar şi în următorii 20 de ani. Aceştia sunt de părere că aspectul general al Bacăului s-a modificat prea puţin în ultimii ani şi că promisiunile că vor apărea îmbunătăţiri spectaculoase sunt greu de crezut.
„Vă spun eu că va fi şi mai rău decât acum. Şi ca să vedeţi că nu bat câmpii, aflaţi că astăzi (ieri - n.r.) am stat la podul de la Mărgineni aproape o oră. Coada de maşini se întindea până la fabrica de bere“, spune Costel Mihalache, taximetrist.
„Nu îndrăznesc să visez la şosele suspendate“
Nici patronii firmelor de taximetre nu au pronosticuri optimiste legate de aspectul de peste 20 de ani al oraşului. „Eu mi-aş dori să fie mai frumos. Poate că totuşi vom avea mai multe parcări. Nu îndrăznesc să visez la şosele suspendate. Nu evoluăm noi atât de repede“, declară Nelu Palade, administratorul unei firme de taximetre. Instructorii auto se plâng că în Bacău e greu să nu dai peste blocaje de circulaţie la orele de vârf. „Ce să spun mai mult de faptul că drumurile sunt înguste?! Dacă s-ar reuşi să se construiască măcar două parcări, altfel ar sta lucrurile. Sincer, eu nu cred că se vor schimba lucrurile nici peste 20 de ani“, este de părere Iulian Puşcaşu, instructor auto.
Pe de altă parte, şi şoferii au partea lor de vină pentru blocajele de pe străzi, crede Puşcaşu. „Dacă ar fi respectul în trafic, s-