Românii ce accesează site-urile de anunţuri inclină mai mult către a cumpăra produse decât către a vinde, arată o cercetare realizată de GfK pentru Mercador.ro.
Românii accesează site-urile de anunţuri online având în principal intenţia de a cumpăra produse, iar în ceea ce priveşte potenţialii vânzători, aceştia sunt mai rezervaţi, mulţi necunoscând beneficiile pe care le presupune vânzarea de produse pe site-urile de anunţuri online.
Marea majoritate a participanţilor la studiu (96%), cu vârste cuprinse între 18 şi 45 de ani, şi care locuiesc în mediul urban au accesat, cel puţin o dată, un site de anunţuri online. Dintre aceştia, 38% sunt orientaţi spre a cumpăra produse, un procent mai mic înregistrându-l cei care doresc să vândă. În cazul femeilor, acestea sunt mai înclinate spre procesul de cumpărare, bărbaţii fiind deschişi atât să vândă, cât şi să achiziţioneze diverse bunuri.
Dintre cei intervievaţi, aproape 40% din ei nu au realizat potenţialul vânzării lucrurilor pe care le-au folosit puţin timp. De asemenea, aproape o treime din participanţii la studiu continuă să depoziteze produsele sau obiectele pe care nu le mai folosesc cu frecvenţă. În acest sens, în condiţiile existenţei site-urilor de anunţuri gratuite, care facilitează vinderea şi cumpărarea de produse fără intermediari, aceste obiecte se pot transforma cu uşurinţă în bani.
"Cei ce obişnuiesc să cumpere produse de pe site-urile de anunţuri consideră că principalul avantaj este posibilitatea de găsi diverse lucruri la preţuri accesibile. Românii preferă site-ul Mercador.ro pentru uşurinţa folosirii, buna organizare şi diversitatea ofertelor prezentate, site-ul înregistrând în acest moment peste 1,5 milioane anunţuri", menţionează Cristina Gheorghiţoiu, Business Manager Mercador.ro.
Printre beneficiile menţionate de cei care vând produse