Reintroducerea probei poligonului şi a exame-nului de noapte sunt considerate utile de către specialişti, dar se anunţă o corvoadă pentru cei care vor permis de conducere.
„Poligonul“ şi testul de conducere pe timp de noapte ar putea fi reintroduse în curând în programul examenului pentru obţinerea permisului auto. Un proiect în acest sens al Ministerului de Interne este supus dezbaterii publice şi poate deveni curând lege.
Specialiştii pietreni în domeniu susţin că noile probe ar putea fi utile în testarea abilităţilor pretendenţilor la permisul auto. „Poligonul a mai fost probă pentru carnet şi înainte de ’89, nu ar fi asta o noutate absolută. Adevărata testare a şoferilor nu e în poligon, ci pe stradă în intersecţii“, spune Petru Botez, lector şi instructor la o şcoală de şoferi.
Probe mai multe, ore de conducere suplimentare
Cei care se ocupă de pregătirea elevilor în trafic spun că cele două probe ar trebui corelate şi cu creşterea numărului de ore de conducere, pentru ca la examenul final cursanţii să fie bine pregătiţi. „Unii specialişti spun că numărul optim de ore pe care trebuie să le efectueze un elev trebuie să fie egal cu vârsta candidatului, plus 10. Dacă elevul are 30 de ani, ar trebui să facă 40 de ore de conducere“, mai spune Petru Botez.
Aceeaşi idee e susţinută şi de Mihai Puricescu, instructor şi patron la o şcoală de şoferi din Piatra Neamţ: „Oricum, în poligon manevrele se fac pe de rost, dar, dacă vor să facă cu adevărat ceva, ar trebui să oblige ca şcoala de şoferi să dureze trei luni şi să aibă măcar 50 de ore de condus înainte de a da examenul“.
Poliţia aprobă proiectul
Oamenii legii cred că o triere mai serioasă a candidaţilor, prin cele două probe suplimentare, poate elimina de pe drumurile publice şoferii-problemă. „Ar fi o măsură bună în condiţiile în care şi şcolile îşi vor adapta programul cu or