Elena Udrea a obtinut la conventia PD-L cel mai mare numar de voturi, alaturi de George Scripcaru, pentru functia de vicepresedinte. Este asadar unul dintre cei mai iubiti si mai populari oameni politici in interiorul PD-L.
De altfel, presedintele partidului, Emil Boc, a plimbat-o cu el in toate vizitele electorale ale campaniei interne, tocmai ca pe un mare atu electoral.
Un sondaj de opinie platit de Radu Berceanu si realizat de CSOP ne arata ca in aceeasi Elena Udrea nu au incredere 83% dintre romani, fiind practic unul dintre cei mai impopulari politicieni romani. Exista si informatii, neconfirmate ce-i drept, ca in Bucuresti, cota de popularitate a Elenei Udrea ar fi atins impresionantul procent de 1%.
Sigur, Radu Berceanu este unul dintre marii perdanti ai conventiei si sondajul sau poate fi pus sub semnul intrebarii, dar nu putem sa nu remarcam ca restul procentelor se potrivesc foarte bine cu ale celorlalte sondaje, care nu au masurat-o insa in mod special pe Elena Udrea.
De unde aceasta diferenta intre perceptia din partid si cea din afara partidului. Cauza este aceeasi si deloc paradoxala. Adica Elena Udrea este iubita de unii exact din motivul pentru care este detestata de altii: clientelismul politic. Baronii si baronasii care au votat-o duminica vad in ea o mapa de contracte cu statul din care fidelii sunt chemati sa se infrupte. Ca mapa de contracte a carat-o si premierul in campanie. Electoratul vede si el mapa de contracte si banuieste ca prin ea este indestulata clientela portocalie prin drenarea bugetului.
Si va mai propun spre analiza un cadru. La fiecare reuniune de partid din Romania, indiferent de partid, are loc si o adevarata expozitie auto. Ca s-a reunit PSD la Romexpo, ca se aduna PD-L la Palatul Parlamentului sau PNL mai stiu eu pe unde, politicienii mai mici sau mai mari coboara d