Micsorarea drastica a taxelor vamale a provocat explozia vanzarilor.
Piata locala de LCD-uri si plasme a explodat in primul trimestru al acestui an, cand romanii au cumparat televizoare de noua generatie cat in tot anul 2006, afirma importatorii si distribuitorii principalelor branduri de flat paneluri (televizoare LCD si cu plasma). Conform acestora, vanzarile au inceput sa creasca pe finalul lui 2006 - odata cu scaderea preturilor, iar dupa 1 ianuarie 2007, cand Romania a redus semnificativ taxele vamale pe aceste produse, ca tara membra a UE, vanzarile au crescut puternic.
Reprezentantii Genco, importator si distribuitor al electronicelor marca Samsung in Romania, afirma ca in primele luni ale acestui an au vandut de peste doua ori mai multe televizoare flat panel decat in tot anul 2006, fara a preciza numarul exact de unitati.
"In acest moment este foarte greu de estimat piata locala de LCD-uri si plasme, pentru ca nu exista un istoric real, mai ales acum, dupa eliminarea taxelor vamale, estimarile noastre fiind ca in 2007 piata va fi in jur de 150.000 de unitati, poate chiar si mai mult", a declarat pentru ZF Ovidiu Bejan, director comercial al Genco Trade.
Potrivit oficialilor New Link, importator al electronicelor Sony si proprietarul lantului de magazine Sony Center, cererea de televizoare LCD va creste anul acesta cu 400-500% fata de 2006.
In primele luni ale acestui an, Sony Center a vandut peste 1.000 de televizoare LCD, dupa ce pe durata lui 2006 vanzarile au fost de aproximativ 900 de unitati.
"S-a constatat o cerere din ce in ce mai mare a televizoarelor LCD cu diagonala de peste 102 cm si cu caracteristici tehnice peste medie", a precizat Brandusa Nicolaescu, director de marketing la Sony Center.
Bejan se asteapta ca in acest an Samsung sa continue succesul inregistrat in 2006 pe segmentul telev