Deşi situaţia actuală a judeţului nu este una de invidiat, Sălajul are câţiva aşi în mânecă. Directorul Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord-Vest, Claudiu Coşier, este de părere că Sălajul are un mare potenţial economic şi turistic. Neexploatat.
„Sălajul e în mijlocul regiunii, ceea ce reprezintă un mare avantaj, dar deocamdată nu este valorificat, dar va fi, în momentul în care va exista autostrada. Pe la ei va fi punctul de acces la pieţe al maramureşenilor dar şi dinspre capitala sătmărenilor, va fi o variantă care va face legătura între autostradă şi restul lumii. Dezvoltarea judeţului depinde de valorificare acestei poziţii centrale”, este de părere Claudiu Coşier, Directorul Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord-Vest (ADRNV).
Tradiţie intelectuală
Un alt atu, menţionat de directorul ADRNV, ar fi tradiţia intelectuală, ca brand sălăjean. „Aici mă refer la branduri comunitare. Sălajul a născut o parte din Şcoala Ardeleană, l-a născut pe Iuliu Maniu, care a făcut România Mare, l-a născut pe Coposu care a făcut democraţia din România. Sălăjenii trebuie să continue să promoveze valorile care au născut aceste personalităţi. Ei n-au ieşit din neant. Aveau şcoli bune. Şi acum există”, mai crede Coşier.
Pe aceeaşi temă: „De la Sălajul mare la Sălajul mic. Şi, poate, înapoi”
Totodată, potrivit directorului ADRNV, Sălajul nu şi-a pierdut complet industria şi cultura industrială. „Acolo sunt investitori strategici pentru România: Michelin, Tenaris-Silcotub, industrii care n-au dispărut, cum au dispărut la Cluj sau în alte locuri”, precizează Coşier. „În materie de valori umane înseamnă o cultură industrială care trebuie continuată, investit în ea, valorificată. Este cunoscut că cei care pornesc din şcoli din Sălaj sunt foarte buni pe partea de inginerie, au abilităţi, competenţe tehnice foarte bune”, declară directorul Age