Fraţii Pavăl sunt de neoprit cu Dedeman şi au planuri ambiţioase de extindere, în ţară şi în afara granițelor, chiar în destinaţii exotice precum nordul Africii. Se uită cu interes și la unele magazine ale competitorilor, în orașele în care nu sunt prezenți
În condiţiile în care economia a întârziat să dea semne de redresare în 2012, Dedeman şi-a continuat marşul triumfal ca lider al pieţei materialelor de construcţii şi amenajărilor interioare şi exterioare, în timp ce competitorii săi au scăzut.
Afacerile reţelei de magazine Dedeman au avansat cu 20% faţă de anul 2011, până la 2,41 miliarde lei (541 milioane euro), de două ori mai rapid decât estima compania la începutul anului.
Cum a fost posibilă o asemenea creştere, care a dus afacerile Dedeman cu 126% peste nivelul din urmă cu trei ani? „Am crescut pe fondul extinderii reţelei de magazine, precum şi datorită faptului că am reuşit să ne menţinem pe vechea reţea, să nu scădem, aşa cum au făcut competitorii noştri“, spune Dragoş Pavăl, preşedintele Dedeman.
Conform estimărilor proprii, Dedeman estimează piaţa locală a materialelor de construcţii şi amenajărilor la 1,8 miliarde euro, în care micile firme au o pondere foarte mare, de peste 30%.
Cum explică Dedeman succesul în raport cu competiția sa? „Cel mai important lucru este să rămâi cu picioarele pe pământ. Nu există ceva mai rău care i se poate întâmpla unei companii şi angajaţilor ei decât pierderea contactului cu realitatea. Din acel moment începe sfârşitul“, spune Pavăl.
Creştere impresionantă, datorită sfidării crizei
„Când a venit criza, dacă era să urmăm sfatul lor (al companiilor străine de consultanţă, n.r.), am fi oprit toate investiţiile, că vine prăpădul, iar pentru asta ne cereau şi bani. Opriţi-vă cât mai aveţi timp! Nu contează cât aţi făcut. Lăsaţi totul aşa! Asta ne spuneau mari companii