Proiectele grupului focAR (Razvan Neagoe si Alina Tudor) repun in cauza functia critica a artei contemporane, constituind mizanscene personale ale tarelor lumii in care traim. Esentialul, in cazul lor, este mai putin "opera" finita, obiectul prezentat, cat semnificatia sa si natura experientei rezultate, susceptibile de a trezi o reactie spectatorului. Lucrarile sunt luari de atitudine, functioneaza ca "indici" sau "revelatori" ai proceselor din mediul inconjurator.
Ca si alte proiecte ale grupului focAr, ca Red Spot sau Palniile, Urban Traces vorbeste despre problemele insolubile ale Bucurestiului. Identitatea urbana este un punct sensibil in economia problemelor bucurestene, ca si miezul multora dintre proiectele grupului focAR. Oras cenusiu, hiperpoluat fizic si sonor, prins intre problemele de locuire si de estetica urbana mostenite din anii comunisti si un prezent consumist, Bucurestiul a castigat doar un trafic mult mai intens si mai multe betoane. Azi ocupa locul intai in topul celor mai poluate capitale europene. In fundal, ritmul de viata al erei hipermoderne si globalizarea aduc cu sine o realitate depersonalizanta. Razvan Neagoe si Alina Tudor incearca sa impuna o atitudine, functionand ca model artistic pentru recuperarea unei identitati viabile.
U. T. a inceput pe data de 24 ianuarie 2007 si se incheie acum rotund, peste un an, in aceeasi locatie. In acest rastimp, proiectul s-a dezvoltat, colonizand orase precum Bucuresti, Cluj sau Iasi, intr-un periplu ce a cuprins multiple locatii - conventionale (muzee/ galerii), dar mai ales neconventionale (cabine telefonice, metroul sau locuinta privata). Expozitia initiala a functionat ca o punere in tema generala asupra proiectului, urmarind identitatea individului intr-un context problematic ca cel de azi, urmatoarele explorandu-i toate pliurile.
Actiunea Sus in bloc i-o casa a invitat viz