Reprezentantii grupului petrolier OMV Romania, companie cu afaceri de peste 600 de milioane de euro in 2008, nu cred ca ultimele luni ale anului vor fi cele mai grele, desi majoritatea companiilor petroliere s-au aratat pesimiste in ceea ce priveste evolutia vanzarilor pentru aceasta perioada.
Jucatori precum Petrom, actionarul majoritar al OMV Romania, si Lukoil Romania si-au manifestat ingrijorarea pentru sfarsitul anului cand situatia economica s-ar putea deteriora, lucru care ar putea duce implicit la noi scaderi ale consumului de carburanti.
"Nu avem motive sa consideram acest lucru (ca ultimele luni vor fi cele mai grele pentru piata carburantilor - n.red.)", spune Radu Caprau, directorul retelei de benzinarii OMV in Romania.
La inceputul acestui an, cand cererea de carburanti a inregistrat cea mai drastica scadere din ultimii ani, vanzarile fiind uneori chiar si cu 20% mai mici, reprezentantii OMV Romania au precizat ca in cazul lor, in primele patru luni din 2009 au existat doar perioade cu usoare scaderi, de sub 10%, comparativ cu 2008.
OMV Romania admistreaza o retea formata din 77 de benzinarii axate pe segmentul superior al pietei si a reusit anul trecut sa inregistreze afaceri de 612,7 milioane de euro, devenind astfel al patrulea jucator din piata de profil in functie de businessul derulat.
Desi nu pare afectata de criza, reprezentantul OMV Romania a declarat ca firma evalueaza constant fiecare segment de activitate pentru a gasi solutiile pentru a se dezvolta. "Masurile anticriza vizeaza optimizarea activitatilor si a costurilor. Astfel, evaluam rezultatele fiecarui segment de activitate pentru a gasi solutii de dezvoltare adaptate contextului actual", mai spune Caprau.
Mai putine benzinarii noi, mai multe servicii
Astfel, daca anul trecut compania a investit in deschiderea a patru noi statii de dist