Fie că este vorba despre anunţuri de angajare pentru ingineri, agenţi imobiliari, administratori de reţele, agenţi de vânzări sau altele, majoritatea textelor folosesc un limbaj asemănător pentru a descrie calităţile care se caută pentru acele posturi. Site-ul ejobs oferă câteva indicaţii pentru a citi corect aceste anunţuri.
De obicei, orice firmă care doreşte să angajeze personal specifică în anunţurile de publicitate experienţa care se cere pentru anumite posturi. Spre exemplu, în anunţurile pentru posturi de debutanţi, experienţa maximă care este cerută nu depăşeşte doi ani. Pentru alte posturi se poate cere şi experienţă de zece ani în domeniu. Pe lângă aceste informaţii, în anunţuri se poate explica şi ce fel de experienţă este căutată: în vânzări, în programare etc. Trebuie explicat şi ce înseamnă experienţă. Candidaţii pentru un post pot include la capitolul „experienţă“ şi pe cea dobândită în perioada de practică la facultate, în posturi cu jumătate de normă sau cu regim de colaborare. Toate acestea sunt surse legitime de experienţă. Dacă aveţi mai puţină experienţă decât se cere în anunţ nu înseamnă neapărat că aţi ieşit din cursa pentru postul respectiv. În caz că puteţi aduce argumente convingătoare în scrisoarea de intenţie, care să ateste că aţi dobândit aptitudinile necesare într-o perioadă mai mică de timp, încă aveţi o şansă la interviu.
Salariul şi autoaprecierea
Discutarea salariului potenţial este cea mai intimidantă parte. Dacă anunţul cere să precizaţi şi cerinţele salariale, majoritatea candidaţilor vor fi puşi în încurcătură, neştiind cum să argumenteze: salariul de la ultimul loc de muncă, o sumă minimă pentru traiul lunar sau o sumă puţin mai mare pentru cazurile în care angajatorul mai taie din acea sumă. În unele cazuri, angajatorii anunţă de la început suma, pentru a nu pierde timpul cu candidaţii pe care