Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB), una dintre cele mai mari companii din România cu aproape 12.000 de angajaţi şi afaceri de peste 180 mil. euro în 2008, are de săptămâna aceasta un nou director general.
Schimbarea conducerii vine în condiţiile în care potrivit unor surse din cadrul Primăriei Generale a Capitalei, regia autonomă mai are bani numai până în luna august, după care va fi nevoie de o rectificare bugetară. În ceea ce priveşte reducerea cheltuielilor, Sebastian Vlădescu, ministrul Finanţelor declara la finele lunii trecute că reducerea de 25% a veniturilor angajaţilor din sectorul bugetar nu se va aplica şi angajaţilor din companiile de stat sau regii autonome, pentru acestea fiind pregătit un alt model, despre care însă nu s-a comunicat nimic.
Gheorghe Aron s-a retras vineri din funcţia de conducere a RATB, în locul său fiind numit Adrian Criţ, fost director tehnic în cadrul Registrului Auto Român. Aron s-a retras din funcţia de director general al RATB şi a preluat funcţia de director de exploatare.
"Adrian Criţ a fost propus în funcţia de director general al RATB de către consiliul de administraţie al regiei autonome. Acesta a fost propus şi de către fostul director, Gheorghe Aron, care s-a retras din motive de sănătate", a declarat pentru ZF Mircea Raicu, viceprimar al Capitalei din partea PDL.
În Europa de Vest, în oraşe recum Paris, directorul Regiei Autonome de Transport din Paris (RATP) are un salariu anual de peste 1 milion de euro, iar compania este condusă în acelaşi mod ca una privată. În plus, regia de tranport are un impact direct asupra imaginii oraşului, în condiţiile în care majoritatea turiştilor preferă transportul în comun datorită costurilor mai mici.
În prezent RATB este privită ca o "gaură neagră" a bugetului Capitalei, în condiţiile în care din veniturile de 950 mil. euro ale Municipalităţii,