Îngheţată din orez, ceaiuri cu sute de arome, brânzeturi în varii combinaţii, unele incredibil de excentrice, ciocolată care te face să simţi ritmul muzicii. Sursa: Ileana Glodeanu
Aşa sintetizează o româncă cel mai recent târg internaţional de produse organice care s-a încheiat săptămâna trecută. La un an de când a intrat în vigoare noul regulament european în materie de produse alimentare organice, care trebuie aplicat direct şi în România, lucrurile păreau aşezate la Târgul de produse organice BioFach, care a avut loc între 17-20 februarie la Nurnberg în Germania.
Printre participanţi s-a aflat şi Ileana Glodeanu, cea care a pornit primul portal de haine şi mâncare bio pentru copii (napati.ro). Ea a povestit pentru evz.ro cât şi cum s-a extins piaţa bio.
Organic = inovaţie
Ceea ce în curând se va consolida ca o tendinţă şi în România este din ce în ce mai mult un mod de viaţă în Occident. „Bio nu mai înseamnă doar legume şi sucuri proaspte şi două-trei variante de pâine”, spune Ileana Glodeanu, subliniind că târgul din acest an a pus accent pe inovaţie şi dezvoltare.
Noutăţile au primit un spaţiu generos de expunere, ocupând două pavilioane din cele zece cu produse bio. În total, peste 2.700 de participanţi şi aproape 50.000 de vizitatori la cea de-a douăzecea ediţie a târgului.
Aproape toţi producătorii prezenţi, din 119 ţări, au prezentat produse noi sau au relansat game mai vechi, cu formule îmbunătăţite. Diversitatea ofertei este răspunsul dat cererii în continuă creştere, a explicat Ileana Glodeanu.
„Dincolo de cifre, sentimentul a fost acela al unui succes. Oamenii erau luminoşi, veseli, deschişi şi călduroşi. S-au negociat foarte multe contracte. Piaţa bio pare că nu a cunoscut crize financiare şi recesiuni economice”, a spus aceasta.
Vinur