Doar două publicaţii quality au pierdut cititori: „Jurnalul Naţional” şi „Ziua”. Presa scrisă şi-a încetinit declinul. Ultimul val SNA arată că atât ziarele de calitate, cât şi tabloidele au înregistrat creşteri de audienţă. Dacă la valurile precedente presa scrisă se înscria pe un trend descendent, cu pierderi semnificative de cititori, ultimele cifre livrate de Studiul Naţional al Audiovizualului (SNA) arată o îmbunătăţire importantă a audienţei.
Explicaţia poate fi dată de investiţiile masive în campanii de comunicare, în comparaţie cu alţi ani, dar şi de schimbarea companiei de cercetare (Daedalus Group i-a luat locul firmei IMAS pentru SNA Focus) şi deci modificarea eşantionului.
Astfel, cea mai mare creştere procentuală a unui cotidian de calitate a înregistrat-o „Gândul”, publicaţie editată de compania Crucişătorul, deţinută de trustul MediaPro: 17,8%. Ziarul a crescut de la 191.000 de cititori pe ediţie (aprilie 2007 – aprilie 2008) la 210.000 cititori pe ediţie (iulie 2007 – iulie 2008). Şi „România Liberă” a câştigat 32.000 de cititori, ajungând la 253.000, cu o evoluţie de 14,5% faţă de valul precedent.
„Adevărul”, creştere de 5,6%
Cel de-al treilea cotidian, „Adevărul”, are cu 20.000 de „fani” mai mult, înregistrând o creştere de 5,6%. Publicaţia a crescut de la o audienţă de 377.000 cititori pe ediţie la 398.000, în acest val, după ce multă vreme aceasta a rămas constantă.
Tot la capitolul „evoluţie” se înscriu ziarele „Cotidianul”, care a câştigat 11.000 de cititori pe ediţie faţă de valul precedent, cu o creştere de 5,5%, şi „Evenimentul zilei”, cu doar o mie de cititori în plus.
Liderul presei scrise de calitate, „Jurnalul naţional” a pierdut aproximativ 6.000 de cititori pe ediţie, la acest val, înregistrând o pierdere de 0,8%, faţă de valul aprilie 2007 – aprilie 2