Intr-un interviu acordat Wall-Street.ro, Sorin Mierlea (foto), presedinte al A.N.P.C.P.P.S. (Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania), a precizat ca solicitarea bonului fiscal trebuie sa vina nu doar dintr-o atitudine antievazionista, ci sa reprezinte pentru fiecare dintre noi un document justificativ al achizitiei si efectuarii platii catre respectivul comerciant.
“Daca fiecare dintre noi am cere bon fiscal, 50% dintre problemele cu evaziunea din Romania s-ar rezolva. Bonul fiscal nu trebuie cerut doar pentru fiscalizare, ci din perspectiva de a avea un produs mai sigur. Tot ceea ce trece printr-un registru inseamna monitorizarea, deci un control mai sigur a ceea ce cumparam”, a spus Mierlea, in dialogul cu jurnalistul Wall-Street.ro.
El a precizat ca un client daca solicita si nu primeste bon fiscal este indreptatit sa refuze produsul indiferent de tipul acestuia sau de circumstanta.
“Firmele si mai ales comerciantii au obligativitatea legala de a elibera bon fiscal dupa fiecare tranzactie, indiferent de pretul cerut. Bon fiscal trebuie eliberat si pentru vanzarea covrigilor de 1 leu, dar si pentru consumatia dintr-un bar, local sau restaurant, cat si pentru tranzactiile care presupun sume mai mari de bani. In lipsa unui bon de casa clientul are dreptul sa refuze achizitionarea produsului respectiv”, spune Mierlea.
In aceste situatii, spune seful ANPCPPS, clientii pot apela la numarul de telefon 021 9551 (apelabil din orice retea de telefonie / serviciu non-stop) si trebuie sa faca o plangere catre autoritatea fiscala.
“Este importanta atitudinea fiecaruia dintre noi. Trebuie sa militam, sa devenim propriul politist, pompier sau “anchetator” pentru a stopa propagarea acestui fenomen”, a completat Sorin Mierlea.Refuzul platilor cu cardul in magazinele de proximitate, ILEG