Datsun, marca care a renăscut anul acesta drept un brand low-cost, aflată sub aripa celor de la Nissan, va fi lansat pe câteva pieţe emergente, precum Asia de sud-est, Africa dar şi Rusia, modelul urmând să ajungă la graniţele UE, acolo unde pe segmentul de buget Dacia face legea.
Datsun va lansa pentru început modelul de clasă mică GO, potrivit Automotive News, respectiv GO+, versiunea monovolum, urmând ca în viitor să lanseze şi o citadină. GO va avea un preţ de pornire, în Rusia, de circa 12.000 dolari (8.700 euro, potrivit cursului la zi), însă citadina, care va urma pe piaţă ar putea costa 5000 euro, ceea ce înseamnă că mitul maşinii de 5000 euro, pe care Renault nu a reuşit să-l transforme în realitate, s-ar putea concretiza în curtea celor de la Nissan, partenerii de alianţă ai francezilor.
Totuşi, potrivit înţelegerilor Nissan - Renault, Datsun nu va fi comercializat pe pieţe unde este prezentă şi marca Dacia, în Rusia maşinile autohtone fiind vândute sub sigla Renault. Revigorarea mărcii Datsun, după ce a fost scoasă de pe piaţă în 1981, începe cu lansarea primelor sale modele, care vor ajunge în Rusia în luna aprilie a anului viitor.
Plăcinta se împarte între Renault şi Nissan
"Principalul obiectiv, în Rusia, este să devenim o alternativă reală la piaţa de maşini second-hand - aici vrem să fie competitivi", a declarat Jerome Saigot, director Datsun în Russia. Datsun se va adresa tinerilor şi în special clienţilor la prima achiziţie a unei maşini, ceea ce, potrivit reprezentanţilor companiei, nu va intra în conflict cu marca Lada, alt low-cost, deţinut de Renault.
Într-un cadru mai general, pe o piaţă în care vânzarea maşinilor rulate, potrivit lui Saigot, va atinge şase milioane de unităţi în aceast an, Renault şi Nissan sunt principalii competitori care încearcă să exploateze acest segment şi să atrag clienţii interesaţi de m