Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a anunţat că Banca Europeană de Investiţii (BEI) a aprobat acordarea unui împrumut de 370 de milioane de euro pentru construcţia tronsonului de metrou Drumul Taberei - Universitate. Ministerul a finalizat şi detaliile pentru contractarea de la Banca Japoniei pentru Cooperare Internaţională (JBIC) a unui împrumut de 300 milioane euro pentru construcţia tronsonului Piaţa Victoriei-Aeroportul Otopeni. " După cum ştiţi ieri (3 iulie - n.r.) vicepreşedintele BEI s-a aflat în România, şi, printre alte lucruri, noi am discutat şi de faptul că Banca Europeană de Investiţii a aprobat o tranşă de 370 milioane de euro pentru tronsonul Drumul Taberei - Universitate. Dorim să extindem, dacă se va putea, pentru anii următori această sumă, astfel încât să ne fie suficientă pentru finalizarea tronsonului Drumul Taberei - Universitate, care este una dintre axele foarte mult aşteptate şi care ar rezolva foarte multe probleme de circulaţie ", a declarat Berceanu.
Costurile proiectului Drumul Taberei - Pantelimon sunt estimate la aproximativ 740 milioane de euro.
Despre construcţia liniei de metrou Gara de Nord - Piaţa Victoriei - Aeroportul Otopeni, lucrare de aproximativ un miliard de euro, Berceanu a spus că a cerut ambasadorului Japoniei la Bucureşti soluţii de finanţare pentru 500-600 milioane euro.
Construcţia liniei de metrou Gara de Nord - Aeroportul Internaţional "Henri Coandă-Otopeni" se va derula pe o perioadă de şapte ani şi va costa 1,05 miliarde de euro. Compania japoneză Itochu, ai cărei reprezentanţi s-au aflat în această săptămână la Bucureşti şi s-au întâlnit cu premierul Emil Boc, vor să participe la realizarea proiectului.
Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, a spus că programul de modernizare şi dezvoltare al Metrorex pentru acest an este estimat la