Mai bine de jumătate dintre clienții băncilor nu compara ofertele înainte de a achiziționa un produs financiar, și doar 41% dintre ei declară că au citit contractul în întregime, potrivit studiului 'Nivelul de educaţie financiară al românilor”, comandat de Asociaţia Româna a Băncilor (ARB) şi realizat de compania GFK România. Sursa: EVZ
Opt din zece utilizatori de produse bancare citesc cel puţin parţial contractul, iar dintre aceştia 80% declară că au găsit puţine neclarităţi sau chiar deloc în acest contract.
”Este recomandabil ca utilizatorii de produse şi servicii bancare -clienţii băncilor- să citească în întregime contractul înainte de semnare şi să solicite lămuriri suplimentare, acolo unde se impun, în scopul clarificării termenilor, a impactului sau riscurilor pe care le presupune asumarea prevederilor înscrise în contracte”, a declarat Radu Graţian Gheţea, preşedintele Consiliului Director al ARB, citat de Agerpres.
Cardul de debit și creditul, cele mai cunoscute produse bancare
Înainte de a achiziționa un produs bancar, 57% dintre români nu au comparat nici măcar două oferte, în timp ce 8% din participanții la studiu au declarat că au efectuat comparaţii cu încă o ofertă, restul efectuând comparaţii cu mai multe oferte de produse ale băncilor.
Deși atunci când contractezi un credit ar trebui să te uiți ce banci oferă posibilități de finanțare mai avantajoase, din studiul Gfk rezultă că aproximativ jumătate dintre români nu au comparat nici măcar două oferte.
Potrivit sursei citate, produsele bancare cele mai utilizate și dorite de populaţie sunt cardurile de debit, creditele, conturile curente şi formele de economisire.
Cele mai cunoscute produse bancare sunt de debit şi creditul bancar, 4 din 10 români fiind familiarizați cu aceste produse. Pentru a crește gradul de educare a