Schimbările globale din ultima perioadă, precum schimbările climatice, diminuarea resurselor sau tendinţa de urbanizare, determină o nouă abordare a transportul individual. Din acest motiv, Ian Robertson, membru în consiliul de administraţie al BMW Group şi responsabil de vânzări şi marketing, când a prezentat noul i3, primul automobil electric de serie din istoria constructorului german nu a prezentat o simplă maşină, ci un nou trend în industria auto, dar şi o nouă modalitate de a produce automobile: Uzina din Leipzig unde este produs acum i3 utilizează numai energie din surse regenerabile, precum cea solară şi eoliană, utilizează cu 70% mai puţină apă faţă de una obişnuită şi produce cu 50% mai puţin zgomot. Mai mult, şi la fabrica din SUA unde sunt produse componentele din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon) utilizează doar energie electrică furnizată de hidrocentrale.
29 iulie a marcat prima prezentare BMW i3 printr-un eveniment care s-a desfăşurat simultan în trei metropole de pe trei continente: Londra, New York şi Beijing. Primul BMW electric de serie este programat să fie disponibil spre vânzare treptat, începând cu sfârşitul acestui an, în marile aglomeraţii urbane mondiale. Preţul de vânzare anunţat pentru Germania este de 34.950 Euro cu TVA şi 39.450 Euro cu TVA pentru versiunea cu range extender, care implică un motor pe benzină de 0,6 litri în doi cilindri şi care alimentează direct bateria maşinii şi creşte autonomia maximă de la 200 la 300 km.
BMW i3 debutează într-un context ascendent pentru piaţa de automobile electrice. După ce în 2012 au fost înmatriculate aproximativ 93 000 automobile, estimările pentru acest an sunt la nivelul de 150 000 unităţi. Noul model se bucură încă de la început de o primire deosebit de pozitivă. Pagina internaţională de Facebook are deja 1,2 milioane de fani, în timp ce peste 90 000 de persoane