Formula 1 programează în noul sezon 20 de etape, majoritatea aceleaşi ca anul trecut, excepţiile fiind revenirea Marelui Circ în SUA, pe un circuit nou, la Austin în Texas, şi dispariţia din calendar a Grand Prix-ului Turciei, cea mai accesibilă cursă pentru fanii din România.
În 2005, cursa de la Indianapolis se disputa cu numai şase piloţi participanţi, din cauza boicotului mai multor echipe, care au refuzat să-şi trimită driver-ii pe pistă din motive de securitate. Scandalul de atunci a stat la baza încetării contractului dintre societatea lui Bernie Ecclestone şi deţinătorii celebrului circuit american, doi ani mai târziu.
În 2012, Formula 1 ar trebui să revină în "State" pe o nouă infrastructură, prima construită în această ţară special pentru cursele din Marele Circ. La momentul actual, "The Circuit of the Americas" este încă departe de a fi gata, dar organizatorii susţin că nu vor fi probleme şi în 16 noiembrie spectatorii vor putea urmări din tribune antrenamentele primului Mare Premiu găzduit de SUA în ultimii cinci ani.
Dar data limită pentru ca noul circuit să fie gata este 18 august, cu 90 de zile înainte de cursa americană, când inspectorii FIA trebuie să dea undă verde disputării Marelui Premiu. În ultimii doi ani, Formula 1 a "călătorit" în două noi destinaţii, în Coreea de Sud în 2010 şi în India în 2011, şi de fiecare dată au existat probleme cu finalizarea la timp a lucrărilor. De data aceasta, FIA a anunţat că nu va face concesii cu privire la respectarea calendarului, astfel că există posiblitatea ca penultima etapă a Campionatului Mondial să fie anulată dacă nu va fi totul în regulă.
"Avem 500 de muncitori pe şantier. Suntem în grafic cu respectarea programului de lucrări înaintea inspecţiei FIA. Clădirea care va găzdui boxele echipelor are baza finalizată, începem în curând să ridicăm tribunele, clădirea medicală se înal