Ecoturismul şi ofertele destinate tinerilor sunt alte două direcţii care vor contribui la dezvoltarea industriei de profil Turismul de afaceri, de sănătate, cultural, la care se adaugă Ecoturismul şi ofertele destinate tinerilor sunt alte două direcţii care vor contribui la dezvoltarea industriei de profil Turismul de afaceri, de sănătate, cultural, la care se adaugă cel de aventură sunt principalele branduri care vor fi dezvoltare în viitor pentru a reprezenta împreună România ca destinaţie, atât pe plan extern, cât şi intern. Autorii Masterplanului pentru dezvoltarea turismului naţional au identificat alte două segmente care ar putea duce la individualizarea ofertei autohtone pe plan extern: ecoturismul şi tinerii. România poate deveni un jucător competitiv pe piaţa europeană a turismului de afaceri, care înregistrează creşteri importante şi în acest moment. Secretarul de stat pentru turism, Lucia Morariu, a declarat, ieri, că principalul brand pe care trebuie să-l dezvolte România este cel al turismului de afaceri. Aceasta a mai informat că trebuie să se treacă de la promovarea turistică la implementarea unei politici de marketing adecvate, prin crearea de evenimente şi participarea la târguri internaţioane de turism. Mastreplanul de dezvoltare a turismului recomandă o serie de schimbări în abordarea marketingului şi targhetarea pieţelor în funcţie de oportunităţile pe care acestea le oferă.
Astfel, pieţele prioritare pentru România sunt Germania, Austria, Italia, Franţa, SUA, Germania, Rusia, Ungaria şi Marea Britanie/Irlanda, în timp ce ţările scandinave, cele din Benelux şi Pensinsula Iberică sunt ţinte secundare. Documentul citat recunoaşte că ministerul care coordonează activitatea de turism nu are în prezent "o strategie clară bazată pe înţelegerea deplină şi aprofundată a caracteristicilor şi tendinţelor pieţei pentru marketingul României". Mai mu