Delphi Pakard, unul dintre cei mai mari producători de componente auto la nivel mondial, va închide în mai 2011 uzina din Cehia, situată la 90 de kilometri de Praga, în care lucrează 1.400 de angajaţi şi va transfera producţia de cablaje către fabricile din Polonia şi România, potrivit presei internaţionale.
Decizia a fost luată după ce volumul comenzilor a început să scadă pe măsură ce programele de tip "Rabla" din Europa au ajuns la final, iar constructorii auto şi-au redus producţia. Uzina din Cehia a fost construită în 1993 şi produce în prezent echipamente pentru instalaţiile electrice ale automobilelor.
Pe piaţa locală compania americană este prezentă prin două entităţi. Prima, Delphi Pakard România, care operează două fabrici de cablaje în Sânnicolau Mare deschisă în 1997 şi Ineu, în 2004, unde în total lucrează 7.000 de angajaţi. Cea
de-a doua unitate este Delphi Diesel România, care produce la Miroslava în apropiere de Iaşi pompe şi injectoare pentru motoarele diesel. Reprezentanţii Delphi Packard România nu au comentat informaţia până la închiderea ediţiei.
Delphi Packard din România a atins anul trecut o cifră de afaceri de 185 mil. euro şi un profit de peste 200 de mii de euro, business realizat cu un număr de aproape 6.300 de angajaţi. Divizia de componente pentru motoare diesel, Delphi Diesel Systems a avut anul trecut un rulaj de aproape 21 mil. euro cu 406 angajaţi la uzina de lângă Iaşi.
Potrivit lui Constantin Stroe, preşedintele ACAROM, România are în continuare un potenţial uriaş de a atrage noi investiţii, "dar criza ne-a dat înapoi". Pe acest fond România a pierdut cel puţin zece relocări ale producătorilor de componente. În acelaşi timp, începând cu 2011 există şanse mari să vedem noi investiţii ale producătorilor de componente pe piaţa locală. În prezent atenţia producătorilor de componente este concentr