Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, Audi va încerca să îşi consolideze statutul de aspirant la titlul de constructorul premium numărul unu, lansând încă un model de performanţă, botezat S3 Sportback.
Automobilul compact din Ingolstadt se anunţă a fi compromisul ideal între performanţă, consum şi confort. S3 va păstra formele noului A3 Sportback, modificările majore fiind aduse propulsorului şi terenului de rulare. Cu toate acestea, responsabilii diviziei "S" a constructorului german au revizuit şi design-ul maşinii, oferindu-i acesteia un aspect mai agresiv, pe măsura performanţelor de care aceasta este capabilă.
Motoriştii din Ingolstadt au montat sub capota noului S3 Sportback un motor turbo cu patru cilindri, de 2.000 centimetri cubi, capabil să dezvolte 300 CP şi 380 Nm, în condiţiile unui consum mediu declarat de 6.9 litri la 100 kilometri parcurşi. Cu ajutorul acestui propulsor şi a sistemului quattro, maşina accelerează de la 0 la 100 de km/h în doar 5 secunde, autopropulsându-se în topul celor mai performante modele din segment.
În afara sistemului de tracţiune integrală, maşina mai vine dotată în standard cu opţiunea Audi Drive Select, care îi permite şoferului să configureze răspunsul direcţiei şi al acceleraţiei prin acţionarea unui singur controller. Cele patru poziţii disponibile pentru acest sistem sunt Auto, Comfort, Dynamic şi Efficiency.
Transmisia este asigurată în standard de o cutie manuală cu şase viteze, care poate fi înlocuită contra-cost cu transmisia S-Tronic cu şase trepte, care oferă performanţe net superioare în dreptul sprintului, datorită funcţiei Launch Control integrate. Astfel, S3-ul echipat cu S-Tronic va accelera cu cinci zecimi de secundă mai rapid decât cel echipat cu transmisie manuală.
Raportat la vechiul model, noul S3 Sportback se prezintă ca un automobil net îmbunătăţit. Datorită atenţiei la d