Un principiu de logică ne atenţionează că dintr-o premisă falsă putem trage orice fel de concluzie. O concluzie adevărată dintr-o premisă falsă ţine mai degrabă de noroc, decât de logică. Din acest motiv, proiecte generoase precum manualele digitale ori clasele viitorului similare celei recent inaugurate de Samsung la Şcoala “Kretzulescu” riscă să fie lovite de nulitatea formelor fără fond, dacă mai girează status quo-ul educaţional actual.
În 17 septembrie, am adresat ministrului Educaţiei două întrebări de leadership, formulate în contextul următor:
CONTEXT. Fără excepţie, evaluările internaţionale din ultimele două decenii constată starea sistemului public al Educaţiei din România drept una structural, endemic sub-performantă. Rezultatele la examenele naţionale de bacalaureat din ultimii trei ani confirmă incontestabil inadecvarea profundă a sistemului public al Educaţiei la realitatea României de azi şi, cu atât mai mult, de mâine.
ÎNTREBĂRI. CÂND şi CUM, specific, veţi iniţia procesul schimbării paradigmei actuale a Educaţiei în România?
Dacă doriţi să ascultaţi răspunsul complet, click aici, http://adevarul.ro/educatie/scoala/ministrul-educatiei-remus-pricopie-vine-astazi-laora-1500-adevarul-live-1_52383a00c7b855ff5692459d/index.html, şi acordaţi-vă răgazul cuvenit, de la minutul 39 la minutul 47.
Din răspunsul care a durat şapte minute mult prea lungi, secvenţa cea mai relevantă pentru mine a fost aceasta:
"Repet, fără să am pretenţia unei schimbări de filosofie – pentru că şi schimbarea de filosofie a modului în care noi organizăm şcoala românească trebuie să fie, de fapt, rezultatul unei dezbateri foarte mari, apoi această schimbare de filosofie trebuie să se reflecte într-o nouă lege a educaţiei… Ăăăă... Ce credeţi că se va întâmpla astăzi dacă eu acum în acest interviu spun într-un an de zile vom avea o nou