Prognozele nu sunt deloc îmbucurătoare pentru perioada următoare, iar cotele apelor Dunării continuă să scadă mult sub media multianuală. Marinarii se tem de ceea ce este mai rău şi se roagă ca situaţia de anul trecut să nu se mai repete. La începutul toamnei anului 2011, sute de convoaie aşteptau în porturile româneşti de la Dunăre din cauza nivelului foarte scăzut al fluviului.
Reprezentanţii Căpităniei Zonale Drobeta Turnu Severin spun că navigatorii trebuie să-şi adapteze încărcătura navelor la cotele din şenal. În plus, în multe situaţii critică, experienţa marinarilor şi-a spus cuvântul, navelor reuşiind să se strecoare printre bancurile de nisip fără probleme. „La această dată, cotele la intrare la Baziaş sunt în jur de 3800 mc/secundă, ceea ce înseamnă sub media multianuală a lunii iulie, care se cifrează la 5350 mc/secundă. De asemenea, se preconizează ca în viitorul apropiat cotele să scadă până la limita de 3500 mc/ secundă. În aceste condiţii, navigatorii sunt avizaţi de către noi prin avize speciale, cunosc situaţia şi ei trebuie să-şi adapteze în special încărcătura navelor la cotele din şenal", a precizat căpitanul Marinică Genovu, şef Birou Siguranţa Navigaţiei a Căpităniei Zonale Drobeta Turnu Severin. Pe raza de competenţă a Căpităniei Zonale Drobeta Turnu Severin sunt cunoscute ca şi puncte critice pe Dunăre: zona în aval de Gruia (Mehdinţi) atunci când cotele sunt mici şi zona Turnu Măgurele, unde vara sunt praguri de nisip.
Două incidente pe Dunăre
Luni seară, au fost înregistrate două incidente pe Dunăre. Împingătorul „Mitchell", sub pavilion olandez, din eroare de pilotaj a comandantului navei, s-a pus pe uscat la kilometrul fluvial 916 al malului românesc, în dreptul localităţii Hinova-Mehedinţi. Prin mijloace proprii împingătorul olandez a reuşit să iese de pe uscat şi să-şi continue marşul spre aval. În alt punct al Dunări