Începând din această lună, companiile mici şi mijlocii din judeţul Braşov au posibilitatea de a depune declaraţii fiscale online. Această posibilitate, care exista până acum doar în Bucureşti şi judeţul Ilfov, a fost extinsă şi în alte zece judeţe - Bacău, Bihor, Braşov, Brăila, Cluj, Iaşi, Olt, Sibiu, Timiş, Vâlcea printr-un ordin al ministrului Economiei şi Finanţelor. Totuşi, contribuabilii mari, care se află în administrarea Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili şi a sediilor secundare ale acestora din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), nu vor avea posibilitatea de a-şi depune online declaraţiile fiscale.
Astfel, IMM-urile braşovene vor avea posibilitatea să transmită prin Internet declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul general consolidat, declaraţia rectificativă, decontul de taxă pe valoarea adăugată, declaraţia privind impozitul pe profit, decontul special de taxă pe valoarea adăugată, decontul privind accizele.
Pentru a putea utiliza metoda de depunere a declaraţiilor fiscale în sistem electronic, contribuabilii trebuie să solicite certificatul digital, care se eliberează gratuit de către Ministerului Economiei şi Finanţelor (MEF) - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. Operaţiunile sunt realizate pe pagina de Internet a MEF şi reprezintă extinderea sistemului disponibil în prezent numai marilor contribuabili, care depun declaraţiile în format electronic prin portalul e-guvernare. Certificatul digital este valabil doi ani, iar revocarea acestuia se poate face fie de către contribuabil, pe baza unei cereri care se completează direct pe site-ul de Internet al Ministerului, fie din oficiu, de către organul fiscal, în cazul în care certificatul nu este folosit pe o perioadă mai mare de un an. Începând din această lună, companiile mici şi mijlocii din judeţul Braşov au posibilitatea de a dep