Daca pana in urma cu cativa ani finlandezii erau foarte mandri de performantele atinse de Nokia, astazi locuitorii statului nordic au un nou motiv national de mandrie: Angry Birds – si nu este vorba despre joc ci despre bautura racoritoare.
Succesul neasteptat de care s-a bucurat jocul creat de catre Rovio a condus la aparitia unei bauturi racoritoare, pe punctul de a detrona popularitatea si numarul de vanzari al brandurilor Coca-Cola sau Pepsi Co, potrivit Independent.ie.
Bautura carbogazoasa lansata pe piata din Finlanda a reusit intr-un timp foarte scurt sa bata la vanzari gigantii de pe piata de profil care produc sucurile baza de Cola.
Producatorul si-a propus sa extinda disponibilitate noii bauturi cu gust de fructe si pe pietele din Australia si Noua Zeelanda.
Succesul "Angry Birds" atrage investitii in alti producatorii finlandezi de jocuri
Succesul "Angry Birds" ajuta alti producatori finlandezi de jocuri pentru telefoanele mobile sa isi lanseze produsele, investitorii straini fiind atrasi in Finlanda de posibilitatea aparitiei altui fenomen similar, relateaza Bloomberg, citat de Mediafax.
Intre dezvoltatorii de jocuri care atrag atentia se numara producatorii jocurilor "Clash of Clans", "Hay Day" si "Hill Climb Racing". Fiecare dintre aceste jocuri au milioane de descarcari si se afla alaturi de "Angry Birds" in topul magazinului de aplicatii al Apple.
Cu o rata anuala de crestere de 57%, industria jocurilor online a devenit un segment de dezvoltare de nisa pentru Finlanda, tara cu 5 milioane de locuitori care incearca sa isi diversifice economia, in conditiile in care fostul lider mondial al telefoanelor mobile Nokia se reorganizeaza si desfiinteaza mii de locuri de munca. Citeste si:Jocul Angry Birds, desprins din Razboiul Stelelor: cand apare si ce noutati aduce?Ba e, ba nu e: Angry Birds Space vine si pe Window