Autoritățile din Marea Britanie au interzis difuzarea unui spot la televizor, susținând că reclama la un produs electrocasnic poate influența consumatorii și ar putea distruge piața băuturilor carbogazoase. Ca urmare, spotul respectiv a depășit 1.200.000 de vizualizări pe youtube.
SodaStream este o companie cu un stil propriu de a-și face publicitate, care atrage atenția, dar o pune în situații dificile, scrie Forbes.
În iunie, SodaStream (o firmă care produce aparate electrocasnice cu care poți să-ți faci singur, acasă, băuturi răcoritoare carbogazoase) a primit o scrisoare de protest din partea Coca-Cola Africa de Sud, în care i se cerea stoparea unei campanii publicitare.
Campania făcea apel la protecția mediului înconjurător și „ataca” băuturile la pet, cu sintagma: „1 familie, 5 ani, 10.657 de sticle și cutii”. Era destinată să ilustreze cum se poate evita risipa - folosirea unui număr nelimitat de pet-uri, care sunt apoi aruncate la gunoi - prin înlocuirea cu un produs ce propune utilizarea unor recipiente refolosibile și a unor pahare de sticlă.
Clearcast, agenția britanică pentru audiovizual, și-a motivat astfel decizia de a interzice reclama: „Majoritatea membrilor comisiei au decis că reclama poate fi percepută că ar spune oamenilor să nu meargă la supermarketuri și să nu cumpere băuturi răcoritoare, ci să salveze mediul înconjurător cumpărând Sodastream. Considerăm că este vorba despre o denigrare a pieței băuturilor îmbuteliate”.
„Este absurd”, spune Daniel Birnbaum, managerul firmei „Să fie interzisă o reclamă, în secolul 21, care spune o poveste despre protecția mediului... Credeam că Zidul Berlinului a căzut în 1989. Ce s-a întâmplat cu libertatea de expresie? Sunt șocat că putem interzice așa ceva într-o societate democratică modernă”, a explicat el.
El a adăugat că firma sa a fost atentă să nu m