"O sa vedem un dvd cu niste filmulete si pe urma, o atentie si-o maslina, iar daca John Dilworth vrea sa raspunda la niste intrebari..." - au sunat duminica seara cuvintele lui Mihai Mitrica, directorul Festivalului Anim'est. Am ramas muti. Venisem prin ploaie si frig. Asteptasem o jumatate de ora sa se deschida sala de la cinema Scala. Eram multi, dar disciplinati. Sala s-a umplut ochi, tinerii s-au asezat si pe jos. Si vine Mihai Mitrica si ne spune ca nu se mai tine intalnirea cu John R. Dilworth.
Dar nu, invitatul american urca pe scena, se aseaza la masa, ia intai un gat din sticla cu apa si incepe. Vreo zece minute ne-a tinut numai in glume. Ne-a spus ca avem rosii sub scaune, daca nu ne convine ce vorbeste.
Ca, daca nu-i intelegem engleza, e numai vina lui pentru ca n-a invatat-o bine. Publicul cupleaza din prima si rade pe unde poate. A fost pusi sa ridicam mainile cei care suntem studenti si cei care nu suntem studenti, precum si cei care suntem politisti sub acoperire.
Nu stiu daca faptul ca numarul studentilor era mai mare i-a modelat discursul, pentru ca si-a cerut scuze ca a venit cu niste note pe foi, iar dupa o ora ne-a spus ca e cam gata pentru seara asta. Maine avem serviciu sau scoala. N-au fost intrebari, chestie care l-a mirat si cred ca l-a dezamagit.
Prelegerea avea o tema interesanta - "The Dirdy Birdy: Eliberarea subconstientului prin animatie". N-am vazut numai "The Dirdy Birdy", ci si "Hector, the Get-Over Cat", "Life in Transition" si "Chicken From Outer Space" (nominalizat in 1995 la Oscar).
Ce a vrut sa ne demonstreze aratandu-ne aceste filmulete? Ca se poate face animatie fara scenariu ori storyboard, folosind numai instinctul. Ca astfel poti da posibilitatea subconstientului sa irumpa prin asociatii libere si automatism. Ca de imaginatie te poti apropia prin intermediul intuitie